Banner Top

Częstochowski dziuroland

Do wymiany gumy drążków stabilizacyjnych, przód i tył, szpilki stabilizacyjne do wahaczy przednich i tylnych, sworznie dolne przednie... to tylko niektóre z niezbędnych napraw samochodów częstochowian jeżdżących ulicami naszego jasne, że częstochowskiego miasta.

I jasny szlag trafia wszystkich, którzy są skazani na taki stan rzeczy. Częstochowa jako jedno z niewielu miast w Polsce nie jest ubezpieczona od wypadków na drogach lokalnych. Niestety, ci, którzy chcą walczyć o odszkodowanie, muszą iść do sądu, a sprawa może ciągnąć się nawet latami. Uzyskanie odszkodowania nie jest jednak łatwe: to na kierowcy ciąży obowiązek udowodnienia, że uszkodzenie powstało w wyniku "spotkania" z dziurą, a nie na przykład ze względu na wiek samochodu i jego stan techniczny. Poza tym trzeba dowieść, że chodzi o konkretną dziurę przy danej ulicy.

Butami w Fasolkę - mieszkańcy protestują

Do redakcji cz.info.pl wpłynął protest mieszkańców ul. Kilińskiego 18/20 w sprawie likwidacji jedynego w okolicy sklepu warzywniczego. Współwłaściciel budynku, ”Społem" PSS "Jedność" w Częstochowie postanowiła wydzierżawić ten lokal mieszczącemu się obok sklepowi obuwniczemu "Bucik", łącząc oba lokale w jeden sklep obuwniczy.

Mieszkańcy wystosowali protest  do Śródmiejskiej Spółdzielni Mieszkaniowej i Prezesa Zarządu ”Społem" PSS "Jedność" poparty 122 podpisami ludzi sprzeciwiających się likwidacji popularnej "Fasolki".

Perpedes, czyli z buta po Częstochowie

Przedsmak życia częstochowian po remoncie Alei możemy odczuć już dziś. Alternatyw dróg równorzędnych, pozwalających na swobodny dojazd do domów mieszkańców Śródmieścia nie ma. Pomysłodawcy połączenia Częstochowy z Częstochówką nie przewidzieli, że w przyszłości projekt ten może być największym paraliżującym korkiem miasta w Europie.

Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie zafundował częstochowskim kierowcom kolejny koszmar pata komunikacyjnego. Zamknięto tylko ulicę Dąbrowskiego, na wysokości kościoła św. Jakuba i ul. Nowowiejskiego. Trwa remont śródmieścia. Pospieszny i beztroski, jak za dawnych lat; jeden pracuje, reszta dyskutuje. Konsekwencje katastrofalne.

Burmistrz Kłobucka za Orlikiem nie jest

W powiecie kłobuckim od lat słychać te same obietnice: że już wkrótce, niedługo, że w najbliższej przyszłości powstaną wspaniałe boiska … i od lat młodzież za piłką biega po łąkach, albo po asfalcie, rozgrywając zapamiętale mecz za meczem. Uparcie, bo chce grać, a innego miejsca dla realizowania swojej pasji nie znajduje. I zazdrości bo sąsiednie samorządy dla młodych, w ramach rządowego programu „Orlik”, budują wielofunkcyjne, sprawne i  nowoczesne boiska.

Powiat kłobucki jest jednym z nielicznych już miejsc w kraju, gdzie żaden „Orlik” nie powstał. W częstochowskim jest już 8 „Orlików”, w myszkowskim 5, w lublinieckim 2. Sam Kłobuck jest bodajże jedynym z ostatnich tak dużych ośrodków w Polsce, nie posiadającym „Orlika”.

Aleje bez autobusów?

-  Mieszkańcy Częstochowy od początku powstawania koncepcji modernizacji Alei byli wielokrotnie błędnie informowani, że priorytetem w niej będzie komunikacja zbiorowa, kosztem ograniczenia ruchu samochodów osobowych. Tymczasem rozwiązania komunikacyjne zawarte we wniosku aplikacyjnym o dofinansowanie, złożonym przez prezydenta Tadeusza Wronę w 2008 roku, skutkują praktycznie wyeliminowaniem ruchu autobusów w Alejach. – tak oświadczył  w komunikacie  Biura Prasowego Urzędu Miasta, Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk.

Dokąd zmierzają nasze szkoły?

Sytuacja, nie tylko w częstochowskim szkolnictwie, jest zła. Ale czy proponowane przez nową władzę zmiany w częstochowskiej oświacie,  to na pewno dobre wyjście, czy tylko droga na skróty?

Krzysztof Matyjaszczyk, jeszcze jako kandydat na prezydenta, w swojej deklaracji programowej mówił o pogarszającej się kondycji częstochowskiej edukacji.

Wiwat prezydent!

Częstochowę obiegła wieść, że prezydent chce zmienić układ remontowanej Alei. Że szuka jeszcze możliwości, aby wpłynąć na zaprojektowany kształt funkcjonalny i organizację ruchu na Placu Biegańskiego. Że nie będziemy musieli skręcać, kluczyć, objeżdżać, nawracać, zawracać, aby dotrzeć do celu.

Kraulem po Alejach

Wszystko wskazuje na to, że kolejne lata częstochowianie będą brnąć po wyboistych chodnikach Alei. Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk wstrzymuje bowiem remont placu Biegańskiego. Mimo negatywnej odpowiedzi Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu dotyczącego przebudowy Placu Biegańskiego, prezydent  rozważa możliwość zmiany planów "Projektu Aleje".

Inwestycja jest opóźniona już o dwa lata. Nieprzekraczalny termin rozliczenia robót: upływa w 2013 roku.

Banner 468 x 60 px

Banner 468 x 60 px