ZUS zbadał też natężenie ruchu w swoich placówkach, w dniu kiedy urząd pracuje dłużej. Jak się okazało najwięcej osób odwiedza instytucję w godzinach dopołudniowych, czyli od 10.00 do 12.00. Po południu liczba klientów maleje z godziny na godzinę, a po godzinie 17.00 sale obsługi świecą pustkami.
– Nowy czas pracy sal obsługi, we wszystkich placówkach ZUS w województwie śląskim, jak i w kraju, wprowadzony zostanie od najbliższego poniedziałku i będzie obowiązywał do końca marca przyszłego roku. W pozostałe dni tygodnia, czyli od wtorku do piątku, sale obsługi klientów będą czynne tak jak dotychczas, czyli w godzinach od 8.00 do 15.00 – informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Wiele spraw w ZUS można załatwić bez wychodzenia z domu, a informacje można uzyskać kontaktując się z urzędem telefonicznie bądź online. W dni powszednie od godz. 7.00 do godz. 18.00 do dyspozycji klientów jest Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22 560 16 00, e-mail:
cz.info.pl; źródło: Informacja prasowa ZUS