Banner Top

Temat dnia

Kobieca opinia – oczywistość czy luksus?

Kobiety potrafiące wyrazić własne zdanie są lepiej postrzegane przez Polki - tak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie firmy Gedeon Richter, inspirowanego premierą kalendarza artystycznego „Kobiecym zdaniem”. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o Polkach i ich umiejętności wyrażania własnych opinii?

Kobiety w debacie publicznej często mają odmienne zdania i stają po różnych stronach barykady. Łączy je jednak jedno: umiejętność wyrażania własnej opinii. Komu najczęściej ją przypisujemy? Artystkom, aktywistkom czy polityczkom. Głoszą swoje, niekiedy kontrowersyjne poglądy, bez strachu przed ostracyzmem społecznym.

Zakupy żywnościowe robimy mądrzej i ostrożniej

Producenci i dystrybutorzy żywności coraz częściej wypuszczają na rynek produkty reklamowane jako zdrowsze, a wielkie sieci handlowe szukają nowych dostawców asortymentu bio i eko – często małych, za którymi stoją wartości ich twórców. - To efekt wzrostu świadomości żywieniowej ludzi, propagowania akcji czytania etykiet i dokonywania świadomych zakupów – mówią eksperci.

Duże markety coraz częściej interesują się małymi producentami żywności. Zdaniem ekspertów dzieje się tak, bo za takimi firmami zwykle stoi wizja marki, która jest zgodna z wartościami jej twórców i te wartości nie są tylko sprzedażowym wymysłem. Potwierdza to Tomasz Kępa z Mixit.pl, platformy internetowej do komponowania własnych mieszanek musli i kasz.

Dlaczego Millenialsi wolą wypożyczać, a nie kupować?

Tylko 15 proc. Millenialsów postrzega zakup samochodu jako wewnętrzy imperatyw[1]. Kupno auta nie tylko nie znajduje się na liście priorytetów cyfrowego pokolenia, ale osoby urodzone na przełomie lat 80. i 90. w ogóle nie są przywiązane do myśli o posiadaniu samochodu na własność, a dla 40 proc. z nich jego strata byłaby mniejszym problemem niż zgubienie smartfona.

Nie znaczy to jednak, że Millenialsi chcą zrezygnować z bycia mobilnymi i niezależnymi. Wiedzą jednak, że dziś auta nie trzeba kupować. Można je wynająć na określony czas, tak samo, jak dostęp do Netflixa czy siłowni. Młodsze pokolenie, również w Polsce, ma dużą szansę zrewolucjonizować podejście branży moto do oferowanych rozwiązań, bo to ono wyznacza kierunek, w którym podąża cały sektor usługowo-handlowy. Pomóc w tym może również to, że zwyczaje zakupowe Millenialsów przejmują inne grupy konsumentów.

3 na 10 Polaków pożycza pieniądze, by opłacić rachunki

Pod koniec zeszłego roku firma Intrum opublikowała kolejną edycję Europejskiego Raportu Płatności Konsumenckich[1], który obejmuje również Polskę.

Jak oceniamy swoją kondycję finansową i umiejętność zarządzania domowym budżetem? Wyniki nieco napawają optymizmem. Co 3 osoba w naszym kraju pożycza pieniądze na pokrycie bieżących opłat, natomiast biorąc pod uwagę całą Europę, jest to co 5 statystyczny mieszkaniec starego kontynentu. Jednocześnie, aż 40 proc. badanych przyznaje, że nie ma wystarczających środków pozwalających na godne życie.

Umowa przez telefon – nie czytałeś, nie podpisuj!

19 mln zł – to kwota, którą przestępcy w 2017 r. wyłudzili od seniorów m.in. przez telefon, podając się za pracowników firm pożyczkowych i operatorów telekomunikacyjnych.

Tylko w I kw. 2018 r. w wyniku tego typu oszustw starsze osoby utraciły 4,3 mln zł[1]. W trakcie rozmowy telefonicznej można nie tylko paść ofiarą przestępstwa, np. gdy oszust podaje się za pracownika banku w celu wyłudzenia danych osobowych, ale także zawrzeć niekorzystną umowę, co z całą pewnością dotkliwie odczuje nasz domowy budżet.

Jak zwiększyć szanse na kredyt dla firmy w 2019 roku?

Jak wynika z danych GUS, w III kwartale 2018 r. inwestycje firm były jednym z głównych kół zamachowych polskiej gospodarki i wzrosły o blisko 10 proc. w porównaniu do ubiegłego roku[1].

To oznacza, że mamy dobrą koniunkturę i warunki sprzyjające rozwojowi biznesu. Aby jednak przedsiębiorcy mogli w pełni wykorzystać ten potencjał, często muszą posiłkować się zewnętrznym źródłem finansowania, najczęściej w postaci kredytu. Problem jednak polega na tym, że nie każde przedsiębiorstwo dostanie go „od ręki”.

Polscy uczniowie szukają bliskości z drugim człowiekiem

Czy współcześni młodzi ludzie szukają bliskości z drugą osobą? Czy w sytuacji, gdy rówieśnik boryka się z problemem, potrafią odpowiednio zareagować?

Według badań, zrealizowanych przez IQS, na zlecenie Global Dignity Poland, polscy uczniowie doskonale znają praktyczną stronę empatii - chcą słuchać innych i tego samego oczekują od swoich koleżanek oraz kolegów. Badanie zrealizowano we wrześniu 2018 roku na grupie 400[1] uczniów.

Mały ZUS – nowa ulga dla przedsiębiorców

Od 1 stycznia 2019 r. ZUS ma nową ulgę dla przedsiębiorców. Osoby, które prowadzą działalność na niewielką skalę, będą mogły skorzystać z kolejnej ulgi w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, czyli „małego ZUS”. To propo vzycja dla przedsiębiorców, którzy prowadzili działalność gospodarczą w poprzednim roku przez co najmniej 60 dni.

Z nowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne będzie można skorzystać nie wcześniej niż po ustaniu „preferencyjnych składek”. Jeśli ktoś opłacał składki preferencyjne to nie może skorzystać z „małego ZUS-u”. Co jest logiczne bo również przy „małej działalności” najniższa podstawa ustalona w stosunku do przychodów  z poprzedniego roku nie może być niższa niż 30% minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w styczniu danego roku.

Banner 468 x 60 px

Banner 468 x 60 px