Banner Top

Kolejne udogodnienia dla pasażerów MPK

Każdy kto ma Częstochowską Kartę Miejską MPK może teraz wykorzystywać ją także do zbierania punktów w Samorządowym Programie Lojalnościowym, a smartfon jest już nośnikiem biletu. To najnowsze udogodnienia w ramach programu Teraz Lepsza Komunikacja, a jednocześnie nowy pomysł na promocję miejskiego transportu.

25 kwietnia w siedzibie MPK o nowych możliwościach dla osób korzystających z miejskiej komunikacji mówili Janusz Sobczyk z Grupy Lew  i Miłosz Olejniczak z firmy zbiletem.pl, przedstawiciele firm, które są operatorami tych usług.

- Program Lepszej Komunikacji z każdym miesiącem staje się bogatszy - mówił prezydent Częstochowy. - Rozszerzamy ofertę dla kierowców, ale również pasażerów komunikacji miejskiej. Im więcej osób uda nam się przekonać, żeby zrezygnowało z własnych samochodów na rzecz publicznych środków transportu tym lepiej. To będzie nasz wspólny sukces. Doskonałą alternatywą są też cieszące się ogromną popularnością miejskie rowery.

Prezydent z okazji przypadającego 26 kwietnia Dnia Drogowca i Transportowca złożył życzenia wszystkim pracowniczkom i pracownikom MPK, kierowcom i mechanikom. W sposób szczególny podziękował też - wraz z prezesem MPK - za wzorową postawę w trakcie wykonywania obowiązków służbowych kierowcy autobusu Bartoszowi Mikołajczykowi, który w lutym udzielił pomocy kierującej samochodem osobowym kobiecie, gdy jej pojazd zaczął płonąć.

Osoby korzystające z Częstochowskich Kart Miejskich – czyli dotychczasowych nośników biletów miejskiej komunikacji – zyskują teraz możliwość gromadzenia punktów lojalnościowych za dokonane zakupy u partnerów projektu, którymi są przede wszystkim częstochowscy przedsiębiorcy ale także m.in. obiekty MOSiR czy Miejskiej Galerii Sztuki. Punkty można zbierać w ponad 200 miejscach. Karty Miejskie, czyli właściwie bilety elektroniczne MPK, stały się więc przepustką do programu Częstochowskiej Karty Mieszkańca. Wystarczy tylko w prosty, intuicyjny sposób zarejestrować swoją Kartę na stronie karta-panel.czestochowa.pl

Potem trzeba już tylko ją podać przy okazji robienia zakupów czy korzystania z usługi w jednym z ponad 200 miejsc, które biorą udział w programie lojalnościowym, a punkty znajdą się na naszym koncie.

Wśród partnerów komercyjnych oferujących zniżki – od 1 do nawet 21% – są m.in. restauracje, sklepy spożywcze i rowerowe, butiki, biura podróży czy salony kosmetyczne i fryzjerskie. Lista partnerów, wraz z ich adresami, opisem działalności oraz wysokością oferowanego rabatu, dostępna jest na stronie karta.czestochowa.pl

- Dziękuję częstochowskiej firmie - grupie Lew, która uszyła ten garnitur na nasze potrzeby - a byliśmy bardzo wybredni. To dobrze, że dołącza kolejne funkcjonalności programu. Tych udogodnień w przyszłości będzie więcej – powiedział prezydent.

Kolejnym ułatwieniem dla pasażerek i pasażerów częstochowskiego MPK jest system doładowań na urządzenia przenośne, czyli tzw. „bilet na smartfona”. Umożliwia zakup on-line biletów na smartfony oraz sprawne kontrolowanie ich ważności. Na stronie zbiletem.pl należy wybrać rodzaj biletu (okresowy, jednorazowy, ulgowy itp.), wpisać niezbędne dane, zapłacić przelewem lub kartą oraz zainstalować aplikację na dowolnym smartfonie z systemem Android, iOS lub Windows Phone. Bilet w aplikacji okazuje się kontrolerowi. Jeśli w tym momencie smartfon odmówiłby współpracy – np. padłaby bateria - wystarczy pokazać swój dokument z numerem PESEL.

To niejedyne udogodnienia dla korzystających z miejskiej komunikacji w ostatnich dniach. Od 1 maja tego roku, w ramach programu „Częstochowa wspiera seniorów”, częstochowskie emerytki powyżej 60. roku życia i emeryci powyżej 65. roku życia będą mogli korzystać z biletu emerytalnego – rocznego. Zapisywany na e-karcie i wydawany na podstawie ważnej legitymacji emeryta bilet będzie kosztował 100 zł i zachowa ważność przez 365 kolejnych dni od dowolnie wybranego momentu.

cz.info.pl; źródło: BP UM Częstochowa

Banner 468 x 60 px

Banner 468 x 60 px